چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

از دستگاه کپی اطلاعات کارت‌بانکی (اسکیمر) چه می‌دانید؟

  • کد خبر: ۱۱۵۳۲۰
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
از دستگاه کپی اطلاعات کارت‌بانکی (اسکیمر) چه می‌دانید؟
برداشت بی‌اجازه از کارت و کلاهبرداری از حساب بانکی تنها با خرید از دست‌فروش، میوه‌فروش‌سیار و فروش وسایل و مواد خوراکی در کنار جاده آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، برداشت بی‌اجازه از کارت و کلاهبرداری از حساب تنها با خرید از دستفروش، میوه‌فروشی سیار و فروش وسایل و مواد خوراکی در کنار جاده آغاز می‌شود که اگر مشتری از نحوه این نوع کلاهبرداری اطلاع نداشته باشد با یک کارت کشیدن و در اختیار گذاشتن رمز خود با فروشنده راه را برای خالی کردن حساب خود باز می‌کنند.

دستگاه اسکیمر چیست؟

اسکیمینگ نوعی دزدی از کارت اعتباری است که در آن کلاهبردار با استفاده از وسیله‌ای کوچک تمامی اطلاعات کارت‌بانکی قربانی را دزدیده و از آن سوءاستفاده می‌کند. با کشیدن کارت درون دستگاه اسکیمر تمامی اطلاعاتی که روی نوار مغناطیسی کارت اعتباری قربانی ذخیره‌ شده است برداشته‌ و درون دستگاه اسکیمر ذخیره می‌شود. نوار مغناطیسی که روی کارت‌های اعتباری قرار دارد؛ شامل شماره کارت اعتباری و تاریخ انقضای کارت است. این نوار نام و نام‌خانوادگی کامل مالک کارت را نیز درون خود نگه می‌دارد. کلاهبردار پس از دزدیدن اطلاعات حساب قربانی از آن‌ها در تراکنش‌های آنلاین خود استفاده می‌کند و یا با ساخت کارت اعتباری تقلبی دزدی را به‌صورت آفلاین انجام خواهد داد.

کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار 

رئیس پلیس فتای تهران امروز 12تیرماه از کلاهبرداری از مردم در پوشش میوه‌فروش سیار خبر داد.

به گفته وی، مجرمان تحت پوشش میوه‌فروشان دوره‌گرد با یک خودرو وانت‌بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مال‌باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام کرده‌اند.
با بررسی‌های تکمیلی، افراد شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر ۲ مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شده‌اند. متهمان حین دستگیری مسلح بودند و یک قبضه سلاح کمری از این افراد کشف شده است.


سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره اینکه آیا در مشهد به‌تازگی گزارشی از این نحوه کلاهبرداری گزارش شده است؟ گفت: خوشبختانه بعد از اینکه یک باند کلاهبردار که در قالب پرتقال‌فروش به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان از طریق دستگاه اسکیمر اقدام کرده بود و حدود 40 حساب از شهروندان ‌مشهدی را خالی کرد در اردیبهشت‌ماه دستگیر شد، تاکنون به پلیس فتای استان گزارشی در این‌باره نشده است، اما شهروندان همچنان باید مراقب این‌گونه کلاهبرداری‌ها باشند.

توصیه‌هایی به شهروندان

به فروشنده‌ها اعتماد نکنیم و اگر کارت بانکی را در اختیار فروشنده قرار دادیم، رمز را خودمان وارد و سعی کنیم رمز، ترکیبی از اعدادی باشد که رند نباشد و در صورت امکان در آن صفر نداشته باشد و در هیچ شرایطی به فروشنده اعتماد نشود. توصیه مهم‌تر اینکه مردم، حساب‌های اصلی‌شان را به یک کارت متصل نکنند و حسابی که به‌عنوان پس‌انداز و کارت بانکی اصلی است، رمز اینترنتی نداشته باشد.
فرایند شکایت از مجرم طول می‌کشد، پس بهترین راه این است که از ابتدا کنترل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->